Petición al Concello de Vigo por los ruidos en Navia

Cuando se planificó el conocido “PAU de Navia”, Polígono de Actuación Urbanística de vivienda protegida, no había planes de que una vía de alta densidad de tráfico y velocidad circulara a una distancia tan corta de los edificios proyectados de entre 6 y 12 alturas.

Una vez en desarrollo, se construyó el cinturón que permite la comunicación de la zona del puerto con la autovía VG-20 a través de una rotonda que comunica el cinturón con el acceso a la zona Franca y Citroen, y con el puerto de Vigo. Este acceso es el más usado por camiones y vehículos portacoches que salen y entran de la ciudad, de la factoría, y del puerto. Este tráfico elevado está resultando elevadamente molesto para la mitad de los 15.000 habitantes de la urbanización de Navia, pero la solución se antoja compleja ya que involucraría a las administraciones locales, autonómica y del estado (Ministerio de Fomento).

De todos modos, aguantar y esperar a que las cosas se arreglen es algo que los vecinos estamos dejando de hacer porque siempre pagamos nosotros por arreglar las cosas que se deberían haber planificado correctamente o que debería solucionar quien no consideró el impacto de este tipo de tráfico, por lo cual uno de los vecinos, que responde al alias de eolo, ha publicado en los foros del barrio, www.paudenavia.net una carta en la que se solicita al Concello las medidas que estén en su mano, básicamente la plantación de árboles en la zona verde entre los edificios y las vías, pero sobre todo la elevación de una petición formal al Ministerio de Fomento o a los organismos que corresponda, para que apliquen las medidas correctoras y amortiguadoras que sean pertinentes.

Puede presentar este escrito cualquier vecino a través del enlace correspondiente a la sección de Quejas y Sugerencias del Concello de Vigo:

 https://sede.vigo.org/expedientes/formularios/queixas_suxestions.jsp?lang=gal

El texto, que deberá ser adaptado por cada persona que decida presentar su queja/sugerencia, es el que sigue:


Concello de Vigo
Alcaldía

Nombre:
NIF:
Dirección:

                                En Vigo, a      de                 de                     

 Estimado Sr. Alcalde:

 Quixera dirixirme a Vd. en busca dunha solución a un grave problema de ruído que, tanto eu como unha gran parte dos meus conveciños que residimos na R/ As Teixugueiras, vimos soportando de xeito continuo e que nos mantén moi preocupados.

 Dentro das deficiencias que nos podemos atopar nesta zona residencial, destacan a falla de comunicacións idóneas e, no caso que me ocupa neste intre, os excesivos niveles de contaminación acústica que soportamos. Refírome especialmente os veciños que residimos na rúa Teixugueiras, no fronte cara a vía VI-30, dende a rotonda con Ricardo Mella ata a rotonda da Avda. Europa.

 Esta vía, paralela a moitos bloques de edificios da urbanización (a lo menos a unha ducia), é un foco de ruído moi alto debido, entre outros, a alta intensidade de tráfico, especialmente con camións portacoches de Citroen e tráfico pesado con orixe/destino o Porto de Vigo, e o mal estado do asfaltado da mesma e inexistencia de medidas antiruido. Esta circunstancia é o motivo polo que algúns veciños estén cambiando as ventás ou poñendo dobre acristalamento nas súas vivendas, con un considerable custe individual; pola contra, nos tempos en que vivimos, moita xente non pode acometer ese gasto tan considerable, polo que sería xustificable actuar sobre o foco de emisión de ruído e non sobre o receptor do mesmo. 

 Entendo que as causas que provocan esta elevada contaminación acústica, son esencialmente as seguintes:

  • Confluencia na rotonda de Ricardo Mella da maior parte do tráfico con dirección Porto/Beiramar ó Pau e viceversa.
  • Capa de rodadura da VI-30 en moi mal estado, con moito bacheado e capa de rodadura moi áspera e ruidosa o paso de vehículos.
  • Entrada do falso túnel (rotonda da Avd. Europa) con paredes laterais sen ningún tipo de protección antiruído que provoca que, ó paso dos coches, se cree un efecto eco ou reverberación que multiplica o ruído.

 Todo isto lévame a propoñerlle que, por parte dese Concello e dentro das súas competencias, se elabore un mapa de ruído da zona e en función dos seus resultados se tomen medidas, tanto propias como de instar as administracións competentes, que dea como resultado unha diminución do ruído e, por conseguinte, un aumento da calidade de vida dos residentes nesta zona.

 A xeito meramente enunciativo, atrévome a indicar as posibles solucións a este grave problema:

  1. Por parte do Concello, se proceda a plantación de árbores frondosas e de folla perenne na zona verde próxima a vía de comunicación e en paralelo a esta, dende rotonda Ricardo Mella ata Rotonda Avd. Europa. A creación desta pantalla verde tería resultados a medio-largo prazo, pero sería unha medida barata, estética e efectiva, sen necesidades de facer grande proxectos e con aplicación inmediata.
  2. O segundo grupo de medidas, corresponde a súa aplicación a outras administracións, polo que, se vostede o estima oportuno, prégolle que inste as mesmas a que tomen medidas adecuadas entre as que poderían estar:
    :
    • Reparación e substitución do firme da VI-30, con especial atención a aplicación dunha capa de rodadura antiruido.
    • Colocación de material absorbente de ruído nas paredes laterais da entrada o falso túnel por baixo da Avd. Europa.
    • Construción da tan demandada vía de entrada/saída o Pau pola Avd. Europa. Isto retiraría un considerable número de vehículos no tramo do que estamos a comentar e melloraría, indubidablemente, a seguridade e a axilidade nas comunicacións.
    • Calquera outra medida que se toma para atallar este gran problema para a veciñanza benvido sexa.

Quedo a súa disposición, para o que estime oportuno. Reciba un cordial saúdo,

 Fdo:


Yo añadiría a la solicitud que vayan estudiando a medio y largo plazo (10-15 años) que este tramo y el tramo final del segundo cinturón, sea soterrado unos metros, al menos los suficientes para que permitan una circulación en superficie de peatones, ciclistas o incluso vehículos ligeros, permitiendo abrir el barrio a la ciudad y la ciudad al barrio. Esta obra, de mayor calado, necesita una planificación a más largo plazo y seguro que hay forma y espacio para acometerla haciendo de esta zona de la ciudad un espacio más natural, humano y vivo.

Invitamos a los vecinos del barrio a que hagan suya esta reivindicación presentando ante el Concello y las administraciones ésta y otras propuestas similares.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>